fbpx

Proč mít e-shop?

3. 3. 2021 | Blog

V Chile mám kamarádku Palomu, která začala v roce 2017 v Santiagu prodávat dětské náušnice ze zlata. Její myšlenka začít podnikat vznikla z potřeby vydělat si peníze, aby mohla uživit svojí pětiletou dceru.

Začátek podnikání bez e-shopu

Začala prodávat přes Facebook a Instagram, kde každý den publikovala fotky svých produktů. Nebylo to pro ni lehké, protože neměla fyzickou prodejnu ani recenze, aby si získala důvěru zákazníků. Zboží předávala na zastávkách metra a na venkov posílala náušnice po předchozí platbě. S časem se její podnikání začalo formovat a měla více klientů, kteří jí psali i kladné recenze. Paloma ovšem nezměnila systém a stále předávala náušnice v metru.

Jsme spolu kamarádky již od roku 2010, kdy jsme byly spolužačky. Obě pocházíme z podnikatelských rodin, takže podnikání pro nás bylo časté téma konverzace.

Zrození nápadu na vytvoření e-shopu

V roce 2019 jsem ukončovala mojí univerzitní stáž v jedné chilské aerolinii a byla mi nabídnuta zajímavá práce, kterou jsem přijala, jelikož mi už zbývalo dopsat pouze diplomovou práci. V té době jsem ještě prodávala ve volném čase oblečení na internetu. Poté v roce 2020 přišla pandemie COVID-19 a letecký průmysl byl výrazně postižen.

Aerolinky vstoupily do svého nejhoršího období, Chile uzavřela hranice a země vstoupila do karantény. Ztratila jsem tedy práci, a tak jsem začala hledat příležitost, jak si vydělat. S bratrancem jsme rozjeli e-shop Tío Canasta (Strejda Košík), kde jsme prodávali ovoce a zeleninu a rozváželi po celém Santiagu.

V Chile tento business model byl velice zajímavý, jelikož spoustu lidí mělo strach jít do supermarketu, a tak využívali online služeb. Na začátku jsme prodávali na Instagramu a Facebooku a po krátkém čase jsme investovali do vytvoření e-shopu, abychom se dostali k více lidem a zautomatizovali prodeje.

To byl moment, kdy jsem si vzpomněla na Palomu a přemýšlela jsem, proč si stále nevytvořila e-shop, když už prodává své zboží přes 3 roky a my si vytvořili e-shop prakticky po prvním týdnu. Po celou dobu jsem sledovala její posty na sociálních sítích a zdálo se mi, že podnikání mé kamarádky má velký potenciál. Proto jsem se Palomy zeptala, proč nemá webovou stránku, navíc s jejími zkušenostmi a vědomostmi o podnikání. Řekla jsem jí, že by tak získala větší důvěru a serióznost. V ten den mi řekla: “Během pandemie jsem si našetřila pár peněz, takže to zkusím.“ Od tohoto dne jako by se firma Palomy proměnila, Paloma vstoupila do digitálního světa a také změnila způsob jak na svoje podnikání nahlížela.

Realizace nápadu

Paloma rozšířila své portfolium produktů. Možná se ti to zdá zvláštní, takto jednoduše. Pravda je, že Paloma díky prodeji skrz svoji stránku získala mnohem více volného času. Ukončila fyzické předávání v metru a svoji energii mohla věnovat důležitějším činnostem pro chod firmy.

Díky e-shopu Paloma výrazně zvýšila prodeje a má lepší kontrolu zboží na skladě a její značka nabyla větší profesionality.

Denisse