fbpx

Proč jsme začali dělat webové stránky?

16. 2. 2021 | Blog

Zkušenosti z rozdílných kultur

Od roku 2017 jsme žili ve Francii, Chile a v České republice. Byla to doba poznávání rozdílných kultur, ekonomik a také zažití celkem hektické doby zapříčiněné prvně sociálními nepokoji v Chile a následnou koronavirovou krizí. Během první vlny koronaviru, které se ČR prakticky vyhla, jsme zažili plné projevení epidemie v Chile.

Sociální nepokoje a koronavirus v Chile

Bylo velmi cennou zkušeností sledovat, jak rychle se měnil chilský trh přímo ze Santiaga, města čítajícího více jak 6 milionů obyvatel. Chile je zemí drobných podnikatelů. Podnikání zde najdete opravdu na každém rohu. Koronavirus v Chile nabral celkem rychle plných obrátek. Hranice se uzavřely a země vstoupila do karantény. Do supermarketu se mohlo jít jen dvakrát týdně s povolením vydávaným online na rodné číslo nebo číslo pasu. Já jako rezident z ciziny jsem mohl systém trochu obejít a dvakrát týdně jsem mohl nakoupit v supermarketu na mé chilské rodné číslo, které mi bylo uděleno ke studentskému vízu a poté dvakrát týdně na číslo českého pasu.

Supermarkety tedy začali suplovat drobní podnikatelé. První týden publikovali své nabídky ve WhatsApp skupinách a na Facebooku. Druhý týden se začali objevat první e-shopy, kde si lidé mohli objednat nejčastěji ovoce a zeleninu s doručením do 24 hodin. Pro představu se můžete podívat na https://feriaadomicilio.cl/ nebo https://www.instagram.com/vasmadelivery/?hl=en . Toto jsou příklady dvou e-shopů, které dosahují velmi dobrých tržeb. První z nich vyrostl prakticky z nuly díky koronaviru a druhý z nich působil již dlouho před koronavirem. Během koronaviru měli tak vysokou poptávku, že doručovali ovoce a zeleninu až po pěti dnech po objednání.

Na konec článku fotky z této doby.

Porovnání s ČR

Vzhledem k tomu, že v Chile je podnikání opravdu běžné, měli jsme možnost vidět zrod různých e-shopů na vlastní oči. V tu chvíli mi došlo, že v ČR je velice omezená nabídka ze strany tvůrců webu pro živnostníky a malé firmy. Ono to vlastně bylo takovým finálním utvrzením. Protože než jsem odletěl do Chile na rok, chtěli jsme předělat web pro taťku. Problém nebyl v nabízené kvalitě. Myslím, že v ČR máme špičkové firmy vytvářející webové stránky. Jenže problém z mého úhlu pohledu je, že se moc nemyslí na živnostníky.

Velká firma nemá problém zaplatit 35.000 – 80.000,- Kč, což bylo nám nabídnuté rozmezí. Nabízené ceny webových stránek začínají z mé zkušenosti zhruba na 20.000,- Kč. To si pak člověk vymyslí produktový katalog a blog, aby mohl psát články a snažit se skrz ně prezentovat svojí firmu a řešit SEO. Cena dost výrazně stoupne. To je prostě částka, kterou spoustu lidí zaplatit nemůže.

Šťastný konec

Odjel jsem tedy do Chile a s taťkou jsme se dohodli, že ještě vydržíme se starým webem, který nebyl zabezpečen https a který nebyl přizpůsoben pro mobily. Já se tehdy rozhodl, že pokud budu mít alespoň trochu času, naučím se weby vytvářet. Využil jsem pár kurzů online zdarma, znalostí ze studia a taťka mi zaplatil IT kurzy za mnohem menší náklady, než bychom zaplatili za výrobu stránek.

V lednu 2021 jsem tedy stránky vytvořil. Na výsledek se můžete podívat na www.jari.cz, který je zároveň připraven na e-shop. Momentálně jsme ve fázi, kdy definujeme, které produkty budeme prodávat online a e-shop bude na světě. Web jsem vytvořil na míru potřebám naší rodinné firmy.